Vacatures

Wil je onderdeel uit maken van ons Superfoodies Team? Momenteel zijn we op zoek naar: 

1) Voedingscoach voor ons “Customer Happiness Team” (“Klantenservice” in gewoon Nederlands : )). Dit is een vacature ter uitbreiding van onze organisatie.

Bioprofiel (jessevandervelde.com) en Superfoodies (Superfoodies.nl en Supergreens.nl) zitten onder één dak en hebben een vacature voor een Customer Happiness Medewerker, met opleiding/ervaring in gezonde voeding en een passie om mensen te helpen (met hun gezondheid).

We zijn een bedrijf met een sterke missie. Wij willen mensen helpen hun beste lijf en gezondheid, ooit, te bereiken. We willen een bijdrage leveren in genezing en gezondheid, door de oorzaak van het probleem aan te pakken en een gezonde levensstijl te ontwikkelen. Dit doen we door het aanbieden van diverse programma’s, waaronder persoonlijke gezondheidscoaching.

We groeien en zijn ambitieus om nog meer mensen te helpen de best mogelijke gezondheid ooit te bereiken. In Nederland, Duitsland (met superfoods.de) en Engeland (met supergreens.co.uk). We hebben onze nieuwe Engelse webshop Superfoodies.com onlangs gelanceerd en lanceren binnenkort Superfoodies.de. Tevens is ons bedrijf groeiende op Amazon.co.uk. We vinden het belangrijk niet alleen ons werk te doen, maar ook om een (klein) verschil te maken in de wereld.

Op kantoor hebben we superfoods, lovechock, kettlebells, fitnessballen om op te zitten en een in hoogte verstelbaar bureau (je krijgt ook een gewone stoel ;)). Al je collega’s houden van gezond eten, sporten graag, hebben het constant over neurotransmitters en andere gezondheidszaken en zitten graag in de tuin gezamenlijk te lunchen (goed voor Vitamine D). Kortom, we leven gezondheid.

Om verder te groeien zijn we op zoek naar de klantvriendelijke Customer Happiness medewerker die verantwoordelijk gaat zijn voor de tevredenheid van onze cliënten door middel van het beantwoorden van vragen via email, social media (met name Facebook), binnenkomende telefoon en live chat. Je werkt zowel aan inhoudelijke vragen over voeding/gezondheid als klantenservice vragen over bestellingen, retouren en (back)orders.

Jouw missie:

Binnen ons bedrijf hebben we een he-le-boel cliënten. Zowel betalende klanten als actieve volgers. Ze lezen onze nieuwsbrieven, volgen onze programma’s, kijken onze video’s, kopen onze producten. En willen geholpen worden met het maken van verbeteringen in hun voedingspatroon, levensstijl, mindset en totale levensstijl. Jij bent er om hen te helpen, via verschillende kanalen (email/telefoon/social media/live chat).

We zien onze cliënten als onze familie. Je doel in deze functie is om iedere keer een lach op hun gezicht te toveren. Om hun bericht op een positieve manier te beantwoorden en ‘the extra mile’ te gaan. “Every email is a person, make a difference“, hangt er bij ons op de muur. En daar geloven we in: een verschil maken in het leven van een ander. Waar we ook in geloven: “Serve from the heart“.

Inhoudelijk geef je in deze functie advies over voeding en gezondheid. Je beantwoordt vragen over uiteenlopende onderwerpen van fysieke klachten tot meer energie, van gewichtsverlies tot menopauze. Daarnaast help je mensen als er problemen zijn met hun bestelling, adviseer je de producten die we in onze Superfood.nl webwinkel verkopen, help je bij inloggen op onze leden website en verwerk je incidentele retouren. En mocht een cliënt een keer niet helemaal tevreden zijn, is je doel om dit helemaal om te keren en van hem of haar een super loyale fan te maken.

Jij bent:

  • In het bezit van minimaal één voeding/gezondheid inhoudelijke opleiding, zoals orthomoleculaire voeding, OERSTERK-coach, gewichtsconsulent, trainer hormoonfactor, etc.
  • Het voorbeeld voor een gezonde levensstijl. Je maakt (groene) smoothies, doet aan sport, kent glutenvrij en zuivelvrij eten, houdt ervan om gezonde dingen te maken
  • Vloeiend in Nederlands, je kan snel typen (bij voorkeur tienvinger blindtypen) en bent handig met online software
  • Al ervaren in het hebben van klantcontact, bijvoorbeeld door een klantenservice functie.
  • Positief en staat van nature blij in het leven
  • Iemand van de ‘dat doe ik wel even’ mentaliteit. Je hebt een grote werklust
  • Iemand die goed is in het indelen van tijd. Je snapt dat je soms niet in details moet blijven hangen, en dat soms juist de details er het meeste toe doen
  • Pro-actief, je stelt jezelf regelmatig de vraag wat je nog meer kan betekenen voor de cliënt
  • Leergierig en wilt altijd meer weten over gezondheid. Je leest nieuwsbrieven, blogs en meerdere gezondheidsboeken per jaar.
  • In staat om te begrijpen hoe een ander zich voelt en je kunt in schrift woorden gebruiken waar de ander zich in herkent.
  • Iemand die sterk in zijn of haar schoenen staat met een flinke portie geduld. Ook onze cliënten kunnen een slecht humeur hebben en dit is niet persoonlijk.

Je krijg van ons:

  • Fulltime functie: 4 dagen per week - 32 uur. 
  • Super leuk en gezondheidsbewust team met voedings- en gezondheidsfreaks en een groot hart om mensen te helpen
  • Marktconform salaris en pensioen
  • Reiskostenvergoeding
  • Prachtig mooie werkplek in Landsmeer – 10km boven Amsterdam (20 minuten met bus vanaf Amsterdam CS) – in de natuur. Met tuin en prachtig uitzicht.
  • Lovechock, Kombucha en superfoods op kantoor. Ook een Vitamix blender.
  • Internationaal bedrijf dat al 9 jaar ieder jaar is gegroeid
  • Diverse doorgroeimogelijkheden naar andere functies en meer verantwoordelijkheid
  • Gelegenheid om je qua kennis verder te ontwikkelen
  • Jezelf zijn (!) en jezelf blijven ontwikkelen wordt gestimuleerd

Jouw werkdag bestaat uit:

  • Beantwoorden van binnenkomende e-mails (oftewel ‘tickets’) van onze cliënten met inhoudelijke vragen over voeding en gezondheid, over hun bestelling of over onze producten
  • In contact zijn met onze cliënten op Facebook. Beantwoorden van vragen en proactief coachen van onze cliënten in onze besloten Facebook groepen.
  • Live Chat: cliënten te woord staan en mensen helpen bij problemen met bestellen.
  • Telefonisch contact met onze cliënten: hen opbellen wanneer het nodig is, of beantwoorden van binnenkomende gesprekken
  • Helpen van cliënten bij hun bestelling, verwerken van handmatige bestellingen, aanmaken/updaten accounts op de ledenwebsite
  • Klantcontact over verwerken van retouren en backorders.
  • De dag afsluiten met een lege mailbox – we beantwoorden onze tickets altijd binnen 24 uur – liefst eerder
  • Handhaven van een goede kwaliteitsscore – we vragen iedere beantwoorden mail om feedback aan de cliënt.

Wij zijn:

Met meer dan 155.000 nieuwsbrieflezers, één van de meest gelezen gezondheidblogs van Nederland, 3 nummer 1 bestseller boeken en een coaching programma waar de deelnemers geweldige resultaten mee behalen, is Jessevandervelde.com & Bioprofiel met de Superfood.nl webwinkel een belangrijke dienstverlener in de Nederlandse branche voor (alternatieve) gezondheid. Het bedrijf bestaat uit 16 medewerkers (9 vast op kantoor – 7 freelance) en een eigen (veganistische, biologische) productielocatie in Engeland (Superfoodies) waar onze producten worden geproduceerd. Ons bedrijf verkoopt boeken en een hele reeks producten op onze webwinkel superfood.nl.

Als je onderdeel wilt zijn van ons team:

Mail ons dan met:

  • Je brief met motivatie waarom je bij ons wilt werken en waarom we je zouden moeten uitnodigen voor een gesprek (als bijlage)
  • Jouw eigen visie op onze missie in je brief
  • Je C.V. met recente foto (als bijlage)

Mailen kan naar: dayenne@superfood.nl 

__
*Als je absoluut de baan wilt*

Tip: We krijgen voor dit soort functies altijd enorm voor sollicitaties binnen. Denk na over hoe je eruit kunt springen en kunt laten zien dat jij de beste keuze bent. Ga jij onze keuze gemakkelijk voor ons maken? Ons adres: Kanaalweg 26, 1121 DR Landsmeer.

---

 2) E-Commerce Directeur 1 merk met 3 internationale webstores

 

Over de functie

Deze rol combineert verkoop-, marketing-, technologie- en managementexpertise om een plan te ontwikkelen dat klanten een superieure merk- en winkelervaring biedt. Als Head of eCommerce bij Superfoodies, ben je verantwoordelijk voor cross-functionele samenwerking om alle aspecten van de e-commerce business te beheren en aan te sturen, waaronder:

  • Opzetten van een strategie, plannen, ontwikkelen en uitvoeren van content- en verkoopplannen
  • Toezicht houden op het genereren van promotiemateriaal en campagnes
  • Monitoring van prestatie analyses, websiteverkeer en productprestaties

Je bent eindverantwoordelijk voor alle zaken wat betreft (de kwaliteit van) de webshops. Je stuurt een team aan van interne en externe team members, waaronder:

  • Onze interne Social Advertising Specialist (hij focust zich voornamelijk op Facebook en Youtube ads)
  • Onze interne webshop manager (die het onderhouden van de webshop doet, zoals het plaatsen van nieuwe producten, verkoopacties, data entry, etc)
  • Onze interne affiliate manager
  • Onze interne content manager
  • Onze externe SEO en linkbuilding partner
  • Onze externe Social Advertising partij
  • Onze externe Shopify store webdeveloper (jij zal hun aansturen in het verbeteren van onze websites superfoodies . NL, .COM en .DE)
  • Onze externe Clickfunnels partner (zij bouwen voor ons pagina’s op Supergreens .NL / .CO.UK / .BE / Superfoods.DE)
  • Onze externe advertentie makers (voor het creëren van nieuwe creatives/visuals)

Ook werk je samen met andere interne collega’s, zoals onze Marketing Manager, Duitsland Manager en Innovatiemanager (e.a. collega’s) en je rapporteert rechtstreeks aan de directeur.

Daarnaast zal je de mogelijkheid hebben om het team uit te breiden (en dus de juiste team members te recruiten voor jouw team), zoals het aannemen van een project manager webdevelopment, die de sales funnels kan gaan managen.

Met jouw 5-10 jaar ervaring als Head of eCommerce / e-commerce directeur, ben jij erg goed in het zetten en behalen van doelen en weet jij hoe we de beste ROI kunnen genereren. Jij weet hoe we resources het beste en meest efficiënt kunnen inzetten om de relevante doelen te bereiken.

Ook ben je eindverantwoordelijk voor dingen als productprijzen, abonnement structuren en prijzen, kwaliteit van de product teksten, etc. Je managet dus een team die dit uitvoert (je hoeft zelf geen prijzen te zetten, maar bent wel eindverantwoordelijk).

Je biedt ook thought leadership, innovatie en procesoptimalisatie-initiatieven, zoals het implementeren van e-commercesoftware en andere best practices in de branche en het identificeren van nieuwe gebieden van e-commerce mogelijkheden die verder gaan dan het huidige aanbod van ons merk.

Wanneer er de wens is om nieuwe functionaliteiten te implementeren, ben jij degene die op onderzoek uitgaat en de juiste apps aandraagt en uittest. Wanneer je weet hoe een app werkt, maak je een handleiding en instrueer je jouw team hoe het voortaan zelf te doen.

Jouw mindset is ‘meten is weten’. Je houd cijfers nauwkeurig en systematisch bij, je stelt doelen die het bedrijf doen groeien en die onze performance verbeteren, zoals hogere klanttevredenheid (NPS score), hogere conversies, hogere AOV, hogere ROI en betere P&L en cash performance.

Functieprofiel

  • Je hebt 5-10 jaar ervaring in een soortgelijke functie
  • Je hebt ervaring met Shopify, Clickfunnels, SEO, Advertising, data analyses maken en rapporteren
  • Je bent technisch aangelegd en hebt kennis over het integreren van verschillende software
  • Je ben erg gedreven, houdt van uitdagingen en bent niet stressgevoelig / kan goed omgaan met hoge werkdruk
  • Je mindset is: meten is weten
  • Je bent analytisch en hebt een sterk probleemoplossend vermogen
  • Je bent op de hoogte van de nieuwste, internationale trends en mogelijkheden op het gebied van eCommerce en verdiept je altijd in het veld en blijft jezelf continu ontwikkelen
  • Je bruist van ideeën en schroomt niet om die ideeën kenbaar te maken en daarbij het initiatief te nemen en het in concrete actiestappen en planningen om te zetten.
  • Je bent erg goed geordend, werkt nauwkeurig en doelgericht.
  • Je bent goed in plannen en delegeren.
  • Je hebt goede leiderschapskwaliteiten, denkt vooruit en kan ook goed zelfstandig werken.
  • Je bent bereid om eerst sommige dingen zelf te doen en te werken aan het uitbreiden van je team.
  • Je communiceert op een heldere, prettige manier.
  • Je bent vloeiend in Engels (spreken en schrijven), Duits is een plus
  • Je hebt ervaring met Excel/Google Sheets en kan goed uit de voeten met berekeningen maken.

Beschikbaarheid

  • Liefst per direct
  • Fulltime (40u/week)
  • Kantoor is in Groningen stad (Ons andere kantoor is in Landsmeer, 10km ten Noorden van Amsterdam, eventueel is het bespreekbaar om vanuit Landsmeer te werken, maar de voorkeur heeft vanuit Groningen - waar onze eCommerce/internet marketing tak is)

Over Superfoodies

Superfoodies

Met meer dan 155.000 nieuwsbrieflezers, één van de meest gelezen gezondheidblogs van Nederland, met 3 nummer 1 bestseller boeken over voeding en gezondheid en een prachtige biologische productlijn (Superfoodies) van levensmiddelen en supplementen die we zelf produceren, zijn we een belangrijke dienstverlener in de Nederlandse branche voor fitness, voeding en gezondheid. Het bedrijf bestaat uit zo’n 15 medewerkers (8 vast op kantoor – 7 freelance) en een zuster onderneming in Engeland (Superfoodies) met nog eens 15 medewerkers, waar onze producten worden geproduceerd. Ons bedrijf verkoopt supplementen en levensmiddelen (op Superfoodies.nl en Supergreens.nl), boeken, trainingsprogramma’s en seminars.

95 Bulls

95 Bulls is in 2021 opgericht in Groningen, het is de internet marketing agency van Superfoods BV. Dit bedrijf is opgezet om onze eCommerce en advertising vanuit Groningen te leiden, omdat ons Superfoodies kantoor in Landsmeer (10km ten Noorden van Amsterdam) aardig vol begint te raken. Een mooie uitbreiding van een sterker team dus.

Onze ambities

We zijn een bedrijf met een sterke missie. Wij helpen mensen hun beste lijf en gezondheid, ooit, te bereiken. We leveren een bijdrage in genezing en gezondheid, door mensen te helpen een gezonde levensstijl te ontwikkelen. Dit doen we al sinds 2009 met een online bereik van +155.000 nieuwsbrieflezers, 500.000 maandelijkse bezoekers en miljoenen views op onze (Facebook en Youtube) video’s. Meer over onze missie kan je vinden in deze video:

https://www.youtube.com/watch?v=X1vTxR8qnZc

We zijn de laatste jaren twee keer achter elkaar verdubbeld (!) en zijn ambitieus om deze groei internationaal voort te zetten. We vinden het belangrijk niet alleen ons werk te doen, maar ook om een verschil te maken in de wereld.

Onze cultuur, team & perks

Cultuur

We behandelen elkaar met respect, ontvangen en geven elkaar graag ‘feedback’ (daarmee bedoelen wij; we coachen elkaar op een constructieve manier over hoe we dingen nog beter kunnen doen en geven elkaar suggesties), zijn heel open en hebben geen taboes. We staan altijd voor elkaar klaar, geven elkaar graag een schouderklopje en praten alleen over een ander als die ander iets goeds heeft gedaan (oftewel, we roddelen of ‘bad mouthing’ uiteraard niet). We zijn echte teamplayers en helpen elkaar. We zijn harde werkers en willen het graag heel goed doen, omdat we staan achter onze missie ‘make the medicine the medicine again’.

Team

Al je collega’s houden van gezond eten, sporten graag en zijn gedreven om ons bedrijf te doen groeien. We zijn leergierig, ontwikkelen onszelf graag, werken hard maar genieten ook van een goede balans. Op kantoor hebben we superfoods, Bulletproof-koffie, Lovechock chocolade, kettlebells, fitnessballen om op te zitten en een in hoogte verstelbaar (sta)bureau (je krijgt ook een gewone stoel hoor ;)).

 

    We staan altijd open voor nieuwe, gemotiveerde collega's die onze passie en missie delen. Stuur een e-mail naar info@superfoodies.nl. Tot ziens! 

    Become a Superfoodie –
    join our tribe Newsletter

    Meld je aan voor GRATIS gezondheidstips, kortingscodes, meldingen over productlanceringen en speciale aanbiedingen